Notiks profesionālās pilnveides kursi pedagogiem Kuldīgā – Erasmus+ pieredze praksē

Kuldīgas Centra vidusskola kopš 2019. gada ik gadu īsteno Erasmus + programmas projektus, tādējādi veicinot izglītības iestādes attīstību, mācoties starpkultūru vidē dažādās Eiropas valstīs. Bez tam, Kuldīgas Centra vidusskola 2022.gadā ir saņēmusi Erasmus akreditācijas sertifikātu vispārējās izglītības jomā, kas apliecina, ka izglītības iestāde ir iekļauta akreditēto organizāciju sarakstā, un atzīta par atbilstošu Erasmus kvalitātes standartiem un līdz 2027. gadam Kuldīgas Centra vidusskolai dod iespēju vienkāršotā kārtībā pieteikties projektu konkursiem.
Turklāt 2025. gadā izglītības iestāde ieguva izcilības apliecinājumu par projektu īstenošanu.
Projekta 2024-1-LV01-KA121-SCH-000203779 ietvaros tika īstenotas dažādas skolotāju mobilitātes. Kuldīgas Centra vidusskolas skolotājas – Lelde Selecka un Linda Bāra laika posmā no 24.03.2025-29.03.2025., Valetā, Maltā, piedalījās mācību mobilitātes kursos “Mākslīgais intelekts izglītībā: informācijas tehnoloģiju robežu izpēte” apgūstot mūsdienīgas izglītības rīkus efektīva mācību procesa nodrošināšanai. Inga Reimane, Larisa Flugrāte un Inna Rīna piedalījās mobilitātes kursos “Agrīnas mācību pārtraukšanas risku novēršana” no 7.04. 2025. – 12.04.2025., Parīzē, Francijā. Kuldīgas Centra vidusskolas skolotājas Liene Gricjus un Krista Dēvita-Rozentāle laika posmā no 28.04.2025. līdz 05.05. 2025., Lisabonā, Portugālē piedalījās mācību mobilitātes kursos “Nākotnes domāšana: Būtiska dzīves prasme skolēniem”, kuros aktualizēja un izzināja dažādu Eiropas valstu pieredzi un iespējas izglītības sistēmā, kas vērstas nākotnes domāšanas attīstīšanā. No12.05.2025. -17.05. 2025. Iveta Eglīte piedalījās ERASMUS+ kursos “IT un ārpusklases mācīšana un mācīšanās” Splitā, Horvātijā. Mobilitāšu dalībnieces ir dalījušās ar jaunapgūtajām mācību metodēm, paņēmieniem Kuldīgas Centra vidusskolas sanāksmēs un novada metodiskajās apvienībās, lai sniegtu atbalstu skolēniem, ne tikai sagatavoties Valsts Centralizētajiem eksāmeniem, bet arī, lai diferencētu mācību procesu, vēršot uzmanību katra skolēna individuālajām spējām un sagatavotībai.
Projekta koordinatore un mācību mobilitāšu dalībniece, Linda Bāra, sadarbībā ar projekta dalībniecēm, ir izstrādājušas pedagogu profesionālās pilnveides kursu programmu “Mācību stundas diferenciācijas iespējas mācību procesā”, kura ietvaros Kurzemes reģiona pedagogiem būs iespēja 22. augustā Kuldīgas Centra vidusskolā apgūt prasmi organizēt vides izziņas procesu, izmantojot digitālās tehnoloģijas, iepazīties ar Mākslīgā intelekta iespējām mācību stundu plānošanā un izveidot stundas plānu, iekļaujot uzdevumus pēc SOLO taksonomijas, kā arī izmantot nākotnes domāšanas prizmu aktivitāšu plānošanā. Turklāt pedagogiem būs iespēja pilnveidot zināšanas un prasmes, praktiski pielietojot dažādus mācību paņēmienus, lai veicinātu skolēnu aktīvu līdzdalību, izpratni un radošumu mācību procesā, tādējādi samazinot iespējamos riskus agrīnai mācību pārtraukšanai.